FANDOM

Efter slutet av Andra världskriget har de allierade besegrat Nazityskland och Axelmakterna, ett nytt hopp och frihet är på väg. Europa är nu uppdelad i två block: västblocket och östblocket ser två nya supermakterna USA och Sovjetunionen. Eftersom Sovjetunionen är det största landet i världen någonsin känt genom att erövra andra ländernas landsområden och förenas med sovjetrepubliker, de flesta av mark går till ryska SFSR och stjäls tyska och japanska områden för större landets befolkning är nu på kollaps unionen av Socialistiska rådsrepublikernas union.

Den första stora POD äger rum i när Nordkorea invaderar Sydkorea och började Koreakriget 1950. Men Kina gå aldrig på nordkoreanska sidan och FN: s kommando vinner kriget, alltså Sydkorea erövrar Nordkorea och Korea är återförenat. Den andra stora POD äger rum i när ungerska och tjeckiska revolutioner på statsreformer slutar med revolutionär seger och ett hål har skapats just mitten i järnridån. Den tredje stora POD äger rum när Vietnamkriget slutade med ett nederlag för det kommunistiska stödda Demokratiska republiken Vietnam och landet är enat precis som Korea. Den fjärde stora POD äger rum med OTL Revolutioner av händelserna 1989 som väl. Men i Kina, Himmelska fridens torg protester 1989 slutar med demokratisk seger, avskaffas Folkrepubliken Kina och det kinesiska fastlandet och Taiwan återförenas under demokratisk styre. Den sista stora POD äger rum när Sovjetunionen kollapsar och de forna Sovjetrepublikerna bli självständiga. Eftersom ryska ekonomin och inkomsten är låga och fortfarande fattiga, efterkrigstidens Ryssland sålde framgångsrikt Kaliningrad Oblast till Tyskland och Sakhalin Oblast till Japan för att ge pengar till den ryska ekonomin. Sedan 2000-talet har alla kommunistpartier, bilder, videor och demonstrationer helt förbjudna i hela världen, exklusive Ryssland och 26 andra afrikanska och asiatiska länder. Välkommen till Inga Kommunister som Helvetet, en värld där inga kommunister härskade i Kina, Laos, Vietnam, OTL Nordkorea och Kuba.

PODRedigera

Del 1Redigera

Den första stora POD äger rum i när Nordkorea invaderar Sydkorea och började Koreakriget 1950. Men Kina gå aldrig på nordkoreanska sidan och FN: s kommando vinner kriget, alltså Sydkorea erövrar Nordkorea och Korea är återförenat.

Korea styrdes av Japan från 1910 till de sista dagarna av andra världskriget, när amerikaner och sovjet ockuperade detta land, var landet delas. Den sovjetiska ockuperad zonen blev Demokratiska folkrepubliken Korea (Nordkorea) och amerikanska ockuperade zonen blev Republiken Korea (Sydkorea). Den 25 juni 1950 invaderade de nordkoreanska styrkor Sydkorea för att ena sitt land Korea. Koreakriget var på väg att starta när FN-trupper från USA placeras i FN kontrollerade Pusan under slaget vid Pusan Perimeter, som FN-trupper besegrade nordkoreanska styrkor och börjar föra att återta Sydkorea, sedan på norra 38: e parallellt. Nordkoreas huvudstad Pyongyang, erövrades också av Sydkorea. Kina kommer aldrig att gå på Nordkoreas sida på grund av aggressiva och tekniskt avancera FN invasionen av Kina, så både Kina och Sovjetunionen lämnar Koreakriget i oktober 1950, och håller sig naturligt från Koreakriget. Utan kinesisk och sovjetiska stöd slutar kriget i november 1950 med sydkoreansk seger över Nordkorea, tack vare FN:s hjälp. I nyårsdagen den 1 januari 1951 bifogas Sydkorea slutligen Nordkorea och byter sitt korta namn till Korea, men fullständig namn Republiken Korea står kvar.

Del 2Redigera

Den andra stora POD äger rum i när ungerska och tjeckiska revolutioner på statsreformer slutar med revolutionär seger och ett hål har skapats just mitten i järnridån.

Sovjetunionen ockuperade Ungern 1944 för att driva Nazister ifrån Ungern under andra världskriget. När kriget var över, är Konungariket Ungern helt avskaffas på grund av kommunisternas maktövertagande och Folkrepubliken Ungern bildades. Samma sak har Tjeckoslovakien ockuperades också av Sovjetunionen och installerar en kommunistisk dominerad regering efter 1948 års Pragkuppen.

Del 3Redigera

Den tredje stora POD äger rum när Vietnamkriget slutade med ett nederlag för det kommunistiska stödda Demokratiska republiken Vietnam och landet är enat precis som Korea.

Del 4Redigera

Den fjärde stora POD äger rum med OTL Revolutioner av händelserna 1989 som väl. Men i Kina, Himmelska fridens torg protester 1989 slutar med demokratisk seger, avskaffas Folkrepubliken Kina och det kinesiska fastlandet och Taiwan återförenas under demokratisk styre.

Del 5Redigera

Den sista stora POD äger rum när Sovjetunionen kollapsar och de forna Sovjetrepublikerna bli självständiga. Eftersom ryska ekonomin och inkomsten är låga och fortfarande fattiga, efterkrigstidens Ryssland sålde framgångsrikt Kaliningrad Oblast till Tyskland och Sakhalin Oblast till Japan för att ge pengar till den ryska ekonomin.

Slumpartad wiki