FANDOM

Kejsarliga Maskiner är en sci-fi-alternativ historia skriven av eric4e. Tänk om jorden hade uppfunnit robotar i slutet av 1800-talet? Denna värld när monarkier vi lever på nationerna i jorden och republikerna kan stoppa dem. Men om USA kommer att göra, kunnde lätt blev besegrad. Denna tidslinje börjar från 1893 till nästa framtid, en tidslinje som maskinerna kommer att göra. Och Spelvärlden kommer att leva i hela världen som Socker Kick serien, Röjar Ralf och Hjälternas Pris. Det kommer även handlar om Sverige som nytt stormakt, från republiken uppropas, till en kejardöme med alla sina kolonier, och till en stort nation efter USA i Världen. Värlkommen till en Kejsarlig Värld!

InnehållRedigera

Lista över Nationer

Kartor

Krig

Tidslinje

Imperial News NetworkRedigera

INN ger dig senaste nyheterna från hela världen i förra månaden.

HistoriaRedigera

Del 1Redigera

Erich von Schweetz (I tyska för Eric von Sockertopp) föddes i den tyska byn Schweetz i Württemberg år 1874. Han börjar skriva till världens bästa bok som någonsin gjorts kallas Röjar Ralf. Vid tiden 1889, Eric möter den första tecknaren Billich Schwab (senare kallad Bill Schwab) i Stuttgart. Han arbetar för att göra några av de mest karikatyrerna i Tyskland. Eric möter också den österrikiska konstnären Edgar Meyer, som också är världens andra efter Billich Schwab. Han arbetar för att lära sig om karikatyrerna tryckningar och sedan trycks i Erics första bok. Han flyttar sedan till Sverige med sina vänner för att göra största bokföretaget i Världen. Flyttate till Stockholm och grundade Sockertopp Bokföretaget AB (Europalis).

Närstan morgon den 23 april 1891 börjar komma meteoriter från en annan planet som föreställer en tenik av robotar. Plötsligt krascade på Svenska landbyggen och var utomjordingar. Eric och hans män trodde att är inte glada, så försöka döda dom med vapen och upptäcks något liknade form av robotar. Sen gjorde hemgjorda robotar och upptäcker robot-tekniken i världen som man uppfunnit här på framtiden. Så fick byta företagets namn till Sockertopp & Co. AB (Schweetz & Co. på tyska).

Del 2Redigera

För att göra klart på Sockerkicks visuella miljö gav Eric von Sockertopp med alla medlemar och Sveriges soldater på en stort äventyr från Sverige till den mytiska ön Sockerkick Ön den 14 juni 1891. Stannar vid Tokyo, Japans Huvudstad, köper varor mat för att överleva och kom direkt till ön. På kvällen byggde de kolonier på östra sidan av ön. Fören de vänstra sidan av ön bodde redan japaner som hör ihop till Shugāhai, den sista nationen i shogunens tid. När de kom fram, en stort portal till Sockerkick-världen upptäcks och många vågar att gå in. Andra säljer guld skatter till Sverige och få företagets ekonomi att bromsas. Då upptäcks en stort livsformade värld av godis och glass. Som tack vare Korstågen kunde alla hans män uppdrag på att tåga mot huvudstaden Vaniljota, där godis-förare håller på att starta en race. Bara 10 sekunder innan racet startas, anföll hans arme mot dårvarade sockerkickiska soldater med spjut och svärd som formtiden gjorde. Till sist gav Prinsessan Vanilja upp och många av världens berömda --- gjorde försök att rita av godis-världen och godis-figuer.

Efter Sockerkick Öns kolonisation samlas --- och diplomater till en tävling i Stockholm den 5 november 1891. De försöker att rita hur Röjar Ralf-världen såg ut. Billich Schwab och Edgar Meyer målade och publicerat sig mest, och ansåg att Tyskland och Österrike-Ungern var Världarnas Barn. Nästa dag hände det något. Nu skulle boken ha med bilder! Så uppfanns tryckning passen med bilder trycka på pappret och för att göra fler böcker gjorde att kopia fler sidor och till sist utgiven på en flertal svenska affärer, även hemgjorda robotar är med. Eric von Sockertopp börjar också skriva på en flertal böcker och lät han starta den svenska revolutionen med alla Sockertopps älskade människor och medlemar under maj 1893. Han lät också skafta en republikansk arme mot att krossa kungen. Bara 6 minuter stormas det kungliga palatset i Stockholm. Det tillfångas tog kungen och kungamakten avskaffas. Nu skulle Sverige aldrig har någon kung liksom i Frankrike. Det ville att införa republik den 21 maj 1893 och Eric von Sockertopp blev den första presidentern i Sverige. Unionen med Norge är fortfarande kvar med Sveriges president som kung i Norge. Eric hade också stora planer efter revolution. För Sverige visade som en Stormakt började att öka befolkningen snabbt och bygge mera fabriker och gjorde jordbruket platt med traktorer som körde och lade många soldater för att landet ska försvara sig. Målet var att Sverige skulle skapa ett likhet amerikansk land för att hinna ikapp från USA och andra länderna.

Del 3Redigera

Nu är vi framme på 1900-talet! Det börjar händersena om Hawaii blir territorium inom USA, Boxarupproret i Kina slås ned och Drottning Victoria dör i England. Presidenten i Sverige ville ha mer land och behövde tre krig till att skapa Kejsardömet Sverige, en projekt där Eric von Schweetz drömmer om. I Västindien låg Kuba, den största staten i Västindien och förklarar självständig från Spanien 1902. Då Sverige ville att ha chans att erövrar och förklarar krig mot ny-självständiga Kuba. Kubanska soldater gjorde segt motstånd men svenska hade bättre vapen än Kuba och lätt erövrade hela Kuba som svenska koloni. När Bröderna Orville och Wilbur Wright genomför den första flygningen med ett flygplan den 17 december 1903 började att uppfinna krigsflygplan och införs i det Svenska militären den 7 januari 1904. Sverige blev den första staten med flygmilitär i världen.

Norrmännen vill inte sammarbeta med Sverige och många förklarar att Unionen var upplöst den 26 oktober 1905. Men Sverige godkänns inte. Han passerade trupper på svensk-norska gränsen och Svensk-Norska Kriget hotas igen som 1814. Normännen förvarade sig motstånd, men blev lätt besegrade. I december intog svenskarna Norges huvudstad Oslo och tvingas Norge att avträda till Sverige, som idag del av Sverige. Storbritannien hade half att skulle hjälpa Norge och till slut ville stoppa honom som ett hot. Januari 1906 förklarade Storbritannien krig mot Sverige. Det Brittiska kungen tros att det skulle vinna lätt, så är det inte. Det Nya Svenska Krigsmaskinerna slog i samman med tusentals skepp mot Englands kust och så kallade FRI-DAGEN. Britter började gräva i sina skyttegravar och var svårt med kanoner skjuta mot den höga krigs maskinerna. Maskinerna förstörde och fölls ner när hade försök att pricka rätt. Det som anfalls med kanoner blev anfallna av gammalmogahästar, men försökte att får ner med ---. Kriget förställer England och hela Brittiska kolonier i Världen. Många engelska byar bombas av det nya Svenska bombflygplanar, befolkningen flyttar och affäreda var stänga. Maskinerna hade brunnit ner alla hus och till sist tågade mot Englands huvudstad London, där kungen tillfångas togs till Sverige. Många måste lämna de Brittiska örnarna tills kriget är slut. Andra flyttade till Amerika för att rapportera nyheten i New York som hade hänt. Det brittiska fartygen går till attack mot maskinerna för flyttingfartygen från landet upptäcks. Det går över vatten på 100 meter över havet, när det är 500m är det besegrat. Krigsskepp försökte får pricka maskinerna med hundra meters höjd. Men nu började bombas fartygen av krigsflygplan och sjunker. Närstan all land av Brittiska Imperiet är ockuperade. Till slut glav britterna upp.

När kriget avslutas den 30 januari 1907 förlorade Storbritannien hälften av sina kolonier till Sverige och en del är självständiga. Sverige hade upplöst brittiska kungariket. Nu ville dom har republik som Storbritanniens Förenade Republiker. Efter kriget fick Storbritannien ingen någon arme och måste betala mycket av sina pengar till Sverige. Nu blev det hårdaste landet i Europa precis Tyskland gjorde efter Första Världskriget. Men i Sverige var det rikaste landet i världen. Eric von Schwettz hade av gjort uppdraget och lät han kröna sig till kejsare på våren. Strax efter det började de filma de första svenska filmerna i Solna, Stockholm som gett åt namnet Solnywood!  Namnet kom enternigen från USAs Hollywood och processade 80% av filmer i Solnywood.

OTL vs ATLRedigera

  • Röjar-Ralf franchisen (etc. Röjar-Ralf filmer) skapas i 1889 av Erich von Schweetz, 123 år före Disney gjorde det i 2012.
  • Det Brittiska Imperiet kollapser efter 1905 och 1919, och Sverige blev en supermakt.
  • Det Svenska flygvapnet blir den äldsta flygvapen i militärhistorien grundas sedan 1904.
  • Det är möjligt att Tyskland vann Första Världskriget med tack till Sveriges nyare krigsmaskiner och det holländska invasionen av Belgien (OTL Tyska invasionen av Belgien).

Slumpartad wiki